Aktuality

VOLBY ZÁKONNÝCH ZÁSTUPCŮ ŽÁKŮ DO ŠKOLSKÉ RADY se uskuteční během třídních schůzek 16. dubna 2024.


Informace k ZÁPISU DO 1. TŘÍD a ke spuštění rezervačního systému - více v menu ZÁPIS DO 1. TŘÍD

Odkaz k elektronické registraci zde.


Informační schůzka k přihláškám na střední školy pro zájemce z řad rodičů vycházejících žáků se bude konat v pondělí 15. ledna 2024 v 16:00 v učebně fyziky ZŠ, Husovo náměstí, Česká Skalice. Prosím, PŘEDEM si pečlivě pročtěte veškeré informace pro rodiče a uchazeče na www.prihlaskynastredni.cz a na Přijímání do středního vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři, MŠMT ČR (msmt.cz).


Krásný adventní čas, šťastné a spokojené vánoční svátky a hlavně zdraví v novém roce 2024 přejí všem zaměstnanci ZŠ


PŘERUŠENÍ PROVOZU ŠKOLY

STÁVKA - pondělí 27. 11. 2023

dovolte mi Vás informovat, že naše škola se dne 27. 11. 2023 připojí k jednodenní stávce vyhlášené školskými odbory. Provoz školy bude dne 27. 11. 2023 zcela přerušen, provoz školní družiny bude omezen. Více informací obdržíte na třídních schůzkách 21. 11. Děkuji za pochopení. Mgr. Iveta Beranová, ředitelka školy


INFO k digitalizaci přijímacího řízení - více v menu Přijímačky 9. ročník


Třídní schůzky - úterý 21. 11. 2023 od 16.00 do 18.00


V listopadu proběhnou v 5. A a v 5. B čtenářské dílny na téma knihy Kláry Smolíkové Začarovaný Hvozd: Příběh dětí z Končiny. Knihu ilustrovala Ester Kuchynková a výstava ilustrací z této knihy proběhne v listopadu v budově ZŠ (přístavba). Srdečně zveme děti i rodiče.


NABÍDKA DOUČOVÁNÍ v menu INFORMACE PRO RODIČE


Čtvrtek - 7. září 2023 - od 15.00 přednáška školního metodika prevence pro zájemce ze strany zákonných zástupců - učebna fyziky - Husovo náměstí, od 16.00 třídní schůzky, od 16.30 do 17.30 DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ - v menu INFORMACE PRO RODIČE


Informace k zahájení školního roku 2023-24 v menu INFORMACE PRO RODIČE a v menu UKRAJINA


Informace pro rodiče budoucích prvňáčků - v menu INFORMACE PRO RODIČE


PROVOZ ŠKOLY BĚHEM PRÁZDNIN - úřední hodiny

2. 7. – 21. 7. 2023 -pondělí a středa od 8,00 – 12,00 hodin, úterý, čtvrtek a pátek - předem domluvit na telefonním čísle 774 153 157 nebo 491 451 137 nebo pište na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

24. 7. – 4. 8. 2023 dovolená

7. 8. – 18. 8. 2023 - pondělí a středa od 8,00 – 12,00 hodin, úterý, čtvrtek a pátek - předem domluvit na telefonním čísle 774 153 157 nebo 491 451 137 nebo pište na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

21. 8. – 25. 8. 2023 - pondělí – pátek od 8,00 – 12,00 hodin, mimo domluvit předem na telefonním čísle 774 153 157 nebo 491 451 137 nebo pište na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

28. 8. – 1. 9. 2023 - pondělí – pátek od 8,00 – 15,30 hodin


Dokládání zdravotní způsobilosti na přihlášky na střední školy - více v menu Přijímačky 9. ročník


Nabídka pro školní rok 2023/24 - nepovinný předmět NÁBOŽENSTVÍ - více informací v menu INFORMACE PRO RODIČE


DOUČOVÁNÍ během letních prázdnin v menu INFORMACE PRO RODIČE


Výsledky ZÁPISU DO 1. TŘÍD  v menu  ZÁPIS DO 1. TŘÍD


Výsledky dotazníkového šetření MAPA ŠKOLY  v menu INFORMACE PRO RODIČE


TŘÍDNÍ SCHŮZKY - úterý 18. dubna 2023 od 16.00


Dotazníkové šetření - www.mapaskoly.cz. Prosíme o součinnost, zpřístupněno do Velikonoc (včetně). Hesla byla zaslána na email, popř. kontaktujte prosím VP Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Děkujeme za spolupráci.


ZÁPIS DO 1. TŘÍD - registrace spuštěna od 6. března 2023 od 6.00 na tomto odkaze: 

https://aplikace.skolaonline.cz/SOL/PublicWeb/zscs/KWE015_Prihlaska.aspx?ID=3414


Zápis do 1. tříd proběhne v termínu 20. - 21. 4. 2023 - registrace od 6. března 2023 - více v menu  ZÁPIS DO 1. TŘÍD a v menu UKRAJINA


3. února 2023 - uzavřena SH a multifunkční hřiště z důvodů oprav


TŘÍDNÍ SCHŮZKY - úterý 22. listopadu od 16.00


VÝTVARNÁ SOUTĚŽ pro žáky od 10 do 14 let, více v menu INFORMACE PRO RODIČE


AKTUÁLNĚ PRO 9. ROČNÍK - po ukončení třídních schůzek v úterý 22. listopadu 2022 se uskuteční prezentace středních škol pro vycházející žáky a jejich rodiče. Prezentace se bude konat v 16:30 ve třídě 8.B na Husově náměstí.


Krásný den všem,
máme pro Vás jedno skvělé překvapení! Do školy přichází nová školní kolekce oblečení a jste to právě Vy, kdo rozhodne o její podobě! Hlasujte do 21.10.2022 o tom, který ze tří motivů se Vám líbí nejvíce. Vítězný motiv potom použijeme na vytvoření celé kolekce, kde najdete nejen mikiny a trička, ale i tepláky, batohy, čepice a další kousky. Více v menu ZPRÁVY ZE ŠKOLY


Nabídka doučování (financováno z NPO) v menu INFORMACE PRO RODIČE


Výstava v IC - prezentace Základní školy, Česká Skalice, okres Náchod - více v menu INFORMACE PRO RODIČE


Stanoven termín schůzky - 7. ročník lyžařské výcviky - středa 2.11.2022, v 15.00 - učebna fyziky - Husovo náměstí


Seznam sešitů pro žáky 2. stupně přidán v menu INFORMACE PRO RODIČE


Zahájení školního roku a rozmístění tříd v menu INFORMACE PRO RODIČE меню UKRAJINA - Україна

 

 

ŠKOLNÍ PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ (ŠPP)

školní rok 2023-24


Od letošního školního roku bude naše škola používat tzv. Individuální výchovný program k řešení rizikového chování žáků. Jde o strukturovaný postup doporučený ministerstvem školství pro řešení problémů jako je např. neplnění práce, nevhodné, vulgární nebo agresivní chování ke spolužákům a učitelům, ničení majetku školy, užívání OPL apod. 

Při opakovaných problémech tohoto typu se budou konat individuální schůzky s žákem a s žákem a rodiči, kde se problém přesně specifikuje. Škola, žák i rodiče se domluví na tom, co může každá ze stran udělat pro to, aby došlo k nápravě. Konají se kontrolní schůzky, kde je průběžně zhodnocováno, zda dochází ke zlepšení. Žák ví, co není správné a jak může svoji situaci zlepšit. Ví, na koho se může obrátit. Vše je stručně a přehledně zaznamenáno na jednoduchém formuláři. Program může trvat různě dlouhou dobu od jednoho měsíce po celý školní rok. Na závěr programu se zhodnotí na osobní schůzce, zda došlo ke zlepšení situace. 

Individuální výchovný program otevírá prostor ke vzájemnému dialogu a jednotnému přístupu všech zúčastněných. Věříme, že tento přístup pomůže řešit rizikové chování ve prospěch žáků, rodičů i školy. 

Školní poradenské pracoviště (dále jen ŠPP) je zakotveno ve vyhlášce č. 72/2005 o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních a vyhlášce 27/2016 o vzdělávání žáků s SVP(speciálními vzdělávacími potřebami).

ŠPP na Základní škole, Česká Skalice, okres Náchod je tvořeno zástupci vedení školy, výchovnými poradci, metodikem prevence, školním speciálním pedagogem a školním psychologem, kteří úzce spolupracují s třídními učiteli a ostatními pedagogy. Všichni zástupci ŠPP se scházejí 1x za 14 dní na společné schůzce.

Služby ŠPP zajišťují:

Ředitelka školy:  Mgr. Iveta Beranová, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Zástupkyně školy:  Mgr. Iveta Macháčková, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

                                 Mgr. Blanka Míková, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Výchovný a kariérový poradce:  Mgr. Anna Kloudová, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

                                   Mgr. Jiřina Kaválková, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Metodik prevence: Mgr. Eva Posnarová, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

                                Mgr. Regina Plašilová, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Školní speciální pedagog: Mgr. Jana Karvaiová, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Konzultace lze domluvit na tel. čísle: 491 451 137 nebo e-mailem


Školní speciální pedagog

Mgr. Jana Karvaiová    e-mail:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Konzultace pro rodiči kdykoli po domluvě přes tlf: 774 153 157, 774 153 500 popř. e-mail

Školní speciální pedagog vykonává činnosti zaměřené na odbornou podporu integrovaných žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a všech ostatních žáků, kteří potřebují speciálně pedagogickou podporu a péči založenou na krátkodobých či dlouhodobých podpůrných opatřeních. O činnostech vede písemnou dokumentaci v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů ve znění pozdějších předpisů.

  • Depistážní činnosti
  • Vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a konzultace o těchto zjištěních s poradenskými zařízeními. A to na základě informovaného souhlasu zákonných zástupců. 
  • Diagnostické a intervenční činnosti
    • a) Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka (shromažďování údajů o žákovi, včetně anamnézy osobní a rodinné), analýza získaných údajů a jejich vyhodnocení.
    • b) Vytyčení hlavních problémů žáka, stanovení individuálního plánu podpory v rámci školy a mimo ni (druh, rozsah, frekvenci, trvání intervenčních činností).
    • c) Realizace intervenčních činností, tj. 
    • provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem (speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, činnosti reedukační, kompenzační, stimulační),
    • provádění, event. zajištění speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, činností reedukačních, kompenzačních, stimulačních se skupinou žáků,
    • participace na vytvoření individuálního vzdělávacího plánu (v kooperaci s třídním učitelem, učitelem  předmětu, s vedením školy, se zákonnými zástupci žáka, se žákem a s ostatními partnery podpůrného týmu uvnitř a vně školy),
    • průběžné vyhodnocování účinnosti navržených opatření, dle potřeby navržení a realizace úprav,
    • úpravy školního prostředí, zajištění speciálních pomůcek a didaktických materiálů,
    • zabezpečení průběžné komunikace a kontaktů s rodinou žáka (se zákonným zástupcem),
    • speciálně pedagogické poradenské intervence a služby pro žáky, zákonné zástupce a pedagogy školy,
    • participace na kariérovém poradenství-volba vzdělávací cesty žáka-individuální provázení žáka
    • konzultace s pracovníky specializovaných poradenských a dalších pracovišť
  • Metodické a koordinační činnosti
    • Příprava a průběžná úprava podmínek pro integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole - koordinace speciálně pedagogických poradenských služeb na škole. Spolupráce se všemi subjekty v rámci školního poradenského pracoviště.
    • Kooperace se školskými poradenskými zařízeními a s dalšími institucemi a odbornými pracovníky ve -prospěch žáka se speciálními vzdělávacími potřebami.
    • Metodické činnosti pro pedagogy školy-specifika výuky a možnosti žáků dle druhu a stupně zdravotního postižení, návrhy metod a forem práce se žáky - jejich zavádění do výuky, instruktáže využívání speciálních pomůcek a didaktických materiálů.
    • Koordinace a metodické vedení pedagogických asistentů ve škole.
    • Dokumentace případů a její zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů, administratrativa

Výchovný a kariérový poradce

Mgr. Anna Kloudová, email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., konzultační hodiny čtvrtek 14:30-15:00 ve sborovně v budově Zelená 153, v jiném termínu po předchozí emailové domluvě.

Mgr. Jiřina Kaválková email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Výchovný a kariérový poradce má na starosti několik oblastí. V rámci kariérového poradenství se zabývá profesní orientací vycházejících žáků, spoluprací se středními školami a učilišti v regionu a volbou střední školy vycházejících žáků. Organizuje exkurze a besedy související s profesní orientací a trhem práce. Dále také dohlíží na včasné a správné vyplnění přihlášek na SŠ a vede evidenci přijatých žáků. Zprostředkovává předání zápisových lístků žákům a vede jejich evidenci.

Výchovný poradce rovněž eviduje žáky s výchovnými problémy, vyhodnocuje neomluvenou absenci žáků a vede výchovné komise školy. Spolupracuje v rámci školního poradenského pracoviště s vedením a ostatními členy týmu na řešení a šetření problémů v oblasti výchovně vzdělávacího procesu.

Výchovný poradce také zpracovává plán výchovného poradce na daný školní rok a aktualizuje dokumenty týkající se práce výchovného poradce – dlouhodobý plán kariérového poradenství a školní řád.


Metodik prevence

Mgr. Eva Posnarová,  774 153 157, e-mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Mg. Regina Plašilová, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

  • Kontrola tvorby a kontrola realizace preventivního programu školy.
  • Koordinace a participace na realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, násilí, vandalismu, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami, prekriminálního a kriminálního chování, rizikových projevů sebepoškozování a dalších sociálně patologických jevů.
  • Metodické vedení činnosti pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence sociálně patologických jevů (vyhledávání problémových projevů chování, preventivní práce s třídními kolektivy apod.).
  • Koordinace vzdělávání pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence sociálně patologických jevů.
  • Koordinace spolupráce školy s orgány státní správy a samosprávy, které mají v kompetenci problematiku prevence sociálně patologických jevů, s metodikem preventivních aktivit v poradně a s odbornými pracovišti (poradenskými, terapeutickými, preventivními, krizovými a dalšími zařízeními a institucemi), které působí v oblasti prevence sociálně patologických jevů.
  • Kontaktování odpovídajícího odborného pracoviště a participace na intervenci a následné péči v případě akutního výskytu sociálně patologických jevů.
  • Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči specializovaných poradenských zařízení v rámci prevence sociálně patologických jevů v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů.
  • Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti školního metodika prevence, navržená a realizovaná opatření.
  • Zajišťování a předávání odborných informací o problematice sociálně patologických jevů, o nabídkách programů a projektů, o metodách a formách specifické primární prevence pedagogickým pracovníkům školy.
  • Prezentace výsledků preventivní práce školy, získávání nových odborných informací a zkušeností.
  • Vedení a průběžné aktualizování databáze spolupracovníků školy pro oblast prevence sociálně patologických jevů (orgány státní správy a samosprávy, střediska výchovné péče, poradny, zdravotnická zařízení, Policie ČR, orgány sociální péče, nestátní organizace působící v oblasti prevence, centra krizové intervence a další zařízení, instituce a jednotliví odborníci).
  • Vyhledávání a orientační šetření žáků s rizikem či projevy sociálně patologického chování, poskytování poradenských služeb těmto žákům a jejich zákonným zástupcům, případně zajišťování péče odpovídajícího odborného pracoviště (ve spolupráci s třídními učiteli).
  • Spolupráce s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje sociálně patologických jevů u jednotlivých žáků a tříd a participace na sledování úrovně rizikových faktorů, které jsou významné pro rozvoj sociálně patologických jevů ve škole.

Podpora nadání v Základní škole Česká Skalice

Školní speciální pedagog má za úkol vytipovávat žáky s nadáním. A to i v spolupráci s organizacemi, kde se může projevit více než ve škole nadání manuální, pohybové a umělecké.

Diagnostika

Metodou vyhledávání jsou: náslechy ve třídách, konzultace a doporučení od učitelů, depistážní šetření, anamnestické rozhovory s rodiči. Škola nemá přístup ke klasickým diagnostickým nástrojům. Vlastníme pouze IDENU a je možnost využívat depistážní sledování dle Bednářové nebo CGS (v 1. ročníku) nebo NOMI u mladšího věku do 5. ročníku.

Jiné nástroje zatím školám poskytnuty nebyly. Dále je možná spolupráce se ZUŠ k vyhledání talentů v oblasti umění. O sportovně (pohybově ) nadaných se dozvíme jen od rodičů.

Vzdělávání DVPP

Cílem je proškolení velké části učitelů k rozpoznání nadaných a jejich zvláštností. Je to však dobrovolná činnost vyučujících, zda svou pozornost zaměří také tímto směrem.

Další podpora nadaných

Ve škole není v současnosti školní psycholog, který by řešil některé nestandardní typy chování nadaných žáků. Tuto činnost zatím má na starosti školní speciální pedagog, který v případě posouzení potřeby odkáže rodiče na klinického psychologa. Pomoc s metodikou vzdělávání nadaných hledáme i u externích odborníků a institucí. Tedy v případě problémů se obracíme tímto směrem a necháme si poradit.

Vzdělávání, organizace a metody

V naší škole nyní preferujeme model:

Vytahované studijní skupiny

Obecná charakteristika tohoto modelu a jeho aplikace v naší škole:

  • Žáci jsou ve své kmenové třídě pouze na výuku, která odpovídá skutečným společným potřebám (základní výklad, výchovy, třídnické hodiny, ověření osvojení základního učiva). Na ostatní hodiny odcházejí do studijních skupin. Organizačně jde především o dělení na tzv. hlavní předměty: matematika, jazyky, informatika. Ve skupině se scházejí žáci z jednoho paralelního ročníku. Přiřazen může být žák, který dle doporučení PPP může chodit na některý předmět do vyššího ročníku. Dělení je uskutečňováno od 4.ročníku.

Skupiny žáků jsou prostupné v obou směrech, tzn. žák, který byl formou depistáže doporučen do skupiny náročnější, může přejít do skupiny méně náročné apod.

Podpůrná opatření vykonávaná školou

PO 1
Obohacování učiva (dílčích výstupů) nad rámec školního vzdělávacího programu, formy obohacování se volí nejčastěji pro nadané a mimořádně nadané podle charakteru jejich nadání. Cílem tohoto postupu je učivo prohloubit, rozšířit a obohatit o další informace, stimulovat procesy objevování a vyhledávání dalších souvislostí a vazeb, které dané téma nabízí. Výstupy se neupravují. Dále je využíváno mimoškolních aktivit, především exkurzí. Rodičům jsou doporučovány mimoškolní aktivity formou kroužků.

PO2
Po vyšetření žáka v PPP je možné vypracovat IVP. I nadále se nepředpokládá zásadní změna ve výstupech. Tyto úpravy výstupů stanovených v ŠVP mají charakter modifikace – nejedná se o tvorbu výstupů nových, dalších. Modifikace výstupu spočívá v tom, že v něm obsažená mentální úroveň se aplikuje na jiný obsah (například místo převyprávění obsahu pohádky může žák převyprávět obsah encyklopedického hesla). Pro modifikaci výstupů ŠVP se bude využívat i vzájemných vazeb mezi výstupy a při hledání tematického zaměření obohacování zohledňovat nabídku témat uvedených u jednotlivých tematických okruhů průřezových témat. Modifikované výstupy budou často vyžadovat i doplnění, rozšíření, či prohloubení učiva, které slouží k jejich naplňování. Při úpravách vzdělávacího obsahu je vždy nutné na tuto těsnou logickou vazbu výstupů a učiva dbát. Žák již může využívat doporučení vzdělávat se v určitém předmětu ve vyšším ročníku.

PO 3
Třetí stupeň podpory umožní realizovat při vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných žáků výraznější změny výstupů ŠVP, než tomu bylo ve stupni druhém. Obohacováním výstupů se rozumí jak zvyšování úrovně mentálních operací, které jsou v ŠVP daným výstupem popsány, tak zařazení dalších výstupů, které v ŠVP obsaženy nejsou. Mentální náročnost těchto dalších výstupů a jejich obsahové zaměření by měly být v souladu s charakterem nadání žáka a s jeho zájmy. Opět je důležité přiřadit k příslušným výstupům takové učivo, které zvýšení jejich úrovně nebo rozšíření jejich záběru nejlépe umožní. K zajištění této podpory bývá žákovi zpravidla vypracován IVP. Toto PO již umožňuje nákup speciálních pomůcek nebo učebnic dle doporučení ŠPZ a uplatnění NFN. Žák může využívat doporučení vzdělávat se v určitém předmětu ve vyšším ročníku. Pak bude žák hodnocen podle kritérií pro vyšší ročník.

PO 4
V tomto případě se již většinou jedná o tzv. mimořádně nadaného.

Protože výrazná individualizace vzdělávacího obsahu realizovaná na tomto stupni podpory překračuje stupeň vzdělání, bude do vzdělávání těchto žáků zpravidla nutné zapojit i další pedagogické pracovníky z vyšších stupňů škol nebo experty na danou oblast. Zároveň se zde kromě forem vzdělávání uvedených v § 25 školského zákona (denní, večerní, dálková, distanční a kombinovaná) a individuálního vzdělávání žáka (§ 41 školského zákona) využijí i takové formy vzdělávání a výuky, jakými jsou např. různé typy projektové práce, mentoring, exkurze, stáže a rozličné formy vzdělávání založené na využití ICT. A opět lze využít i pomůcek s normovanou finanční náročností určených pro skupinu žáků s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu nadání a přiřazených k tomuto stupni podpory


Kontakty pro rodiče pdf

Kontakty na organizace působící v oblasti prevence sociálně rizikového chování v našem kraji:

https://www.sipkhk.cz/infoportal/clanek/kontakty-na-organizace-v-oblasti-prevence/all


 

Licenční certifikát - Drogy trošku jinak